آشنایی با مشتریان خارجی عصر فرا ارتباط

on .

Google

گوگل برای افزایش امنیت حسابهای کاربری مشتریان خود سرویسی بنام تصدیق دو مرحله ای دارد ، اگر با این سرویس گوگل آشنایی ندارید می توانید مطلبی را که وبلاگ "یک پزشک" قبلا در این زمینه نوشته است مطالعه کنید.

بطور خلاصه روش کار این سرویس گوگل به این صورت است که کاربر پس از وارد کردن و تایید شماره موبایل خود هر زمان که قصد ورود به جیمیل یا اکانت گوگل خود را داشته باشد یک SMS از طرف گوگل دریافت می کند که حاوی یک کد 6 رقمی است و باید این کد را هم هنگام لاگین وارد کند. با این روش اگر کسی از پسورد شما اطلاع داشته باشد تا زمانی که به موبایل شما هم دسترسی نداشته باشد نمی تواند وارد اکانت شما شود.

گوگل برای ارسال SMS های این سرویس به شماره های همراه اول و ایرانسل از سرویس SMPP عصر فرا ارتباط استفاده می کند ، شماره اختصاصی گوگل هم 3000891891 است. اگر از طرف گوگل از این شماره SMS ای دریافت کردید تعجب نکنید.

نکته : ما تنها تامین کننده SMS گوگل در دنیا نیستیم ! گوگل در این زمینه با شرکتهای زیادی قرارداد دارد و لذا ممکن است بعضی مواقع SMS ای از طرف گوگل با شماره های اینترنشنال (شماره ای بجز 3000891891) دریافت کنید.

سرویس جدید عصر فرا ارتباط

on .

Mailchi.in

ایمیل مارکتینگ یکی از راههای مهم ارتباط با مشتری و بازاریابی است که اگر بدرستی انجام شود به گفته بعضی پژوهش ها تا 20 برابر روشهای سنتی اثر بخش است و بخاطر همین بازدهی فوق العاده است که دهها سایت بزرگ و معتبر در دنیا سرویس ایمیل مارکتینگ ارائه می دهند.

البته به دلیل قیمت بالای دلار و همچنین مشکلات پرداخت ، استفاده از خدمات این سایتها برای کاربران ایرانی بسیار دشوار و گران است. اما سایت میل چی ( www.MailChi.in ) اولین سایت ایرانی است که خدمات ایمیل مارکتینگ را با قیمت کم و امکانات مناسب ارائه می دهد. این سایت که جدیدا راه اندازی شده است به شما این امکان را می دهد که به سادگی یک ایمیل زیبا طراحی کنید و برای مشتریان خود ارسال کنید. نگران اسپم شدن ایمیل ها نباشید چون بیش از 90% ایمیل هایی که از میل چی ارسال شود وارد اینباکس کاربر می شوند. پس از ارسال ایمیل هم می توانید از گزارش میل چی استفاده کنید و تعداد ایمیل های خوانده شده یا ایمیل هایی که کاربران بر روی آن کلیک کرده اند و .... را بدست بیاورید.

برای استفاده از خدمات میل چی به سایت www.MailChi.in مراجعه کنید.

ایمیل مارکتینگ

on .

یکی از روشهای فوق العاده عالی برای تبلیغات ، ارتباط با مشتریان و افزایش فروش استفاده از ایمیل مارکتینگ هست ، متاسفانه در ایران تصور صحیحی از ایمیل مارکتینگ وجود ندارد ، اکثر افراد فکر می کنند اگر یک بانک ایمیل بخرند و بعد هم با چند نرم افزار به همه آنها ایمیل بفرستند موفق می شود ، در حالیکه به کار ارسال Spam می گویند نه ایمیل مارکینگ ، ارسال ایمیل ناخواسته در بسیاری از کشورها جرم است و تقریبا هیچ تاثیری بر کسب و کار و فروش شما نخواهد داشت. در تحقیقی که سایت newscientist.com در سال 2008 انجام داد با ارسال 35 میلیون ایمیل تنها 28 خرید صورت گرفت! [ منبع ] این آمار در حالی بیان می شود که بر اساس تحقیقات در سال 2011 به ازای هر 1 دلاری که در ایمیل مارکتینگ هزینه گردیده 40 دلار درآمد بدست آمده است ! [ منبع ]

حالا با این اوصاف سوال اینجاست که چطور از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم که نتیجه بگیریم؟

اولین توهم درباره ایمیل مارکتینگ این است که شما باید یک بانک ایمیل بخرید یا از روی اینترنت پیدا کنید و به آن ایمیل بفرستید، خوب نیتجه این کار می شود همان 28 خرید به ازای ارسال هر 35 میلیون ایمیل! در ایمیل مارکتینگ شما باید به افرادی ایمیل ارسال کنید که خودشان به شما این اجازه را داده اند ، مثلا در خبرنامه سایتتان ثبت نام کرده اند ،کارت ویزیتشان را در نمایشگاه به شما داده اند و یا عضو سایت شما هستند و مواردی از این قبیل .

توهم دوم هم این است که باید ایمیلهای را با استفاده از یک نرم افزار (که بعضی سایتها به قیمت 20 تا 30 هزار تومان می فروشند!) ارسال کنید ، اینکار هم سبب می شود که تمامی ایمیلهای شما بعنوان Spam شناسائی شود و هیچکدام وارد inbox ایمیل مخاطب نشود. لذا علاوه بر اینکه افراد کمی ایمیل شما را ببینند باعث می شود که IP و همچنین آدرس سایت شما در فهرست ارسال کنندگان Spam قرار گیرد و دیگر حتی ایمیلهای معمولی که به دوست یا همکارتان می فرستید هم اسپم شناسایی شود.

لذا برای بهره بردن از قدرت ایمیل مارکتینگ باید ایمیل مشتریان و مخاطبینی را جمع آوری کنید که خود آدرس ایمیلشان را در اختیارتان گذاشته اند و هم برای ارسال ایمیل از سایتهایی استفاده کرده که خدمات ایمیل مارکتینگ را ارائه می دهند ، سایتهای معروفی مثلiContact.com , Mailchimp.com و constantcontact.com البته استفاده از خدمات این سایتها برای ما ایرانی ها هم مشکل است ، یکی به این دلیل که خدماتشان بر مبنای دلار است و برای ما بسیار گران تمام می شود بعنوان مثال اگر شما 10 هزار آدرس ایمیل داشته باشید و بخواهید هر ماه برای این افراد دو بار ایمیل ارسال کنید (با احتساب نرخ هر دلار 2800 تومان) باید به ازای هر ایمیل حدود 11 تومان هزینه کنید. مشکل دوم هم این است که خدمات این سایتها بر مبنای دلار است ! و ما ایرانی ها به کارت اعتباری برای پرداخت هزینه هایشان دسترسی نداریم و اگر هم کسی کارت اعتباری داشته باشد هزینه شارژ مجدد آن و کارمزدهای خرید باعث می شود قیمت هر دلار برایش خیلی گرانتر از قیمت بازار تمام شود. تا این جای کار مقدمه ای بود برای معرفی سرویس جدید عصر فرا ارتباط ، سرویسی که در پست بعدی معرفی می شود.

فرصتها منتظرند...