رمضان

on .

ما را به دعا کاش نسازند فراموش

رندان سحر خیر که صاحب نظرانند . . .

Afe Ramezan

رابط کاربری مترو

on .

مدتهاست که طراحان نرم افزار وقت زیادی برای ایجاد رابط کاربری (اینترفیس) زیبا و کاربر پسند صرف می کنند ، هدف اصلی هم علاوه بر زیبایی و راحتی کاربر ، ایجاد یک احساس علاقه به نرم افزار در کاربر است. پدیدار شدن اینترفیس های جذاب و استانداردهای جدید کاربردپذیری در چند سال اخیر گویای این مطلب است .

مایکروسافت که زمانی اصلی ترین تخصص اش ساخت رابط کاربری جذاب و زیبا بود و در همین زمینه دستاوردهای زیادی مثل نوار ابزار و .. را برای اولین بار معرفی کرده بود مدتهاست که از قافله عقب مانده و رقابت را به شرکتهایی مانند اپل واگذار کرده است. نتیجه تلاش های چند ساله مایکروسافت برای بازگشت به رقابت ، رابط کاربری مترو می باشد که اولین بار در ویندوز فون 7 معرفی شد و نسخه نهایی آن قرار است مهرماه امسال در ویندوز 8 عرضه گردد.

رابط کاربری مترو از یک اصل اساسی تبعیت می کند :

محتوا مهمتر است

بعنوان مثال به تصویر زیر که یک باکس نمایش آب و هواست و در منوی استارت ویندوز 8 قرار دارد دقت کنید ، در اینجا از رابط کاربری مترو ایجاد شده است و مشاهده می کنید که بدون استفاده از هیچ المان گرافیکی آب و هوا فقط با یک سری متن و عدد نشان داده می شود یعنی تاکید بیشتر بر روی خود اطلاعات آب و هواست تا عناصر گرافیکی :

اما در عوض اگر به گجت آب و هوای زیر که مخصوص ویندوز 7 هست نگاه کنید می بینید که در گجت از کلی رنگ و تصویر گرافیکی استفاده شده است :

شاید تصویر دوم زیباتر باشد اما سوال این است که خواندن اطلاعات آب و هوا در کدام گجت راحت تر است ؟ ظاهرا تحقیقات مایکروسافت نشان داده است که کاربران با مورد اول راحت تر هستند.

در عصر فرا ارتباط از ابتدای سال 91 تصمیم گرفتیم در محصولات جدید خود از رابط کاربری مترو استفاده کنیم ، اولین تجربه ما سایت جدید عصر فرا ارتباط است که در آن از اکثر استانداردهای مترو استفاده کردیم ، در حال حاضر هم بر روی نسخه جدید یوناد کار می کنیم ، یوناد 8 از رابط کاربری مترو استفاده می کند و بزودی معرفی می شود ، می توانید تصاویر نسخه جدید را ببینید:

شعار

on .

مدتی هست که داریم به یک شعار برای عصر فرا ارتباط فکر می کنیم. چون بیشتر فعالیتهای ما در زمینه SMS Marketing و CRM هست و هر دو این ابزارها به نوعی برای مشتریان فرصتهای تجاری جدیدی خلق می کنند لذا تصمیم گرفتیم از کلمه فرصت در شعار استفاده کنیم ، خلاصه پس از کلی فکر کردن نتیجه این شد که یک شعار برای خودمون انتخاب کردیم. شعاری که ساده ، پرمعنی ، کوتاه و منحصر بفرد هست :

Shoar

نظر شما درباره شعار " فرصتها منتظرند! " چیست؟

اولین پست وبلاگ‎

on .

سلام

حدس زدنش زیاد سخت نیست ، این اولین پست وبلاگ رسمی عصر فرا ارتباط است!

ما تلاش می کنیم در این وبلاگ که مطالبش توسط پرسنل عصر فرا ارتباط تهیه می شود شما را از اخبار جدید محصولات آگاه کنیم ، یک ارتباط دو طرفه با شما داشته باشیم و از نظرات ارزشمندتان استفاده کنیم.

قرار هست اینجا یک کانال ارتباطی جدید بین ما و مشتریان باشد ، کانالی که ایده ها ، مشکلات و فرصتها را با شما در میان بگذاریم و از مشارکت شما استفاده کنیم.

امیدواریم در این راه ، شما هم همراه ما باشید.